Pages

nanti aku follow balik!!!

Powered By Blogger

Saturday, October 23, 2010

heii..dalam dunia,mana ade yang adil.

Bosan la bile tulis kat blog bnde yg simple…ok..kali ni nak tulis bnde yg x simple..iaitu formula math…ohhh….tidak…baik bincng bnde lain…

Aku nak ckp pasal ape ek….owwhhh ok….pasal dunia ni….adil ke tak….

Mudah je jawapn die, dlm dunia ni..mana ade bnde yg adil. Betul kan…kadang2 tu, kita baca bagai nak gila, tp last2, budak yg kaki tido tu yg berjaya,,,,

Nah..tu antara contoh dunia x adil. Tapi jangan slhkan tuhan plak,…dosa tau sebab tuhan adil ngan sume hambenye..so,salahkan diri sendiri…

Pernah x jalan2 gi shopping….pas tu jumpe satu couple ni…..dari jauh sweet je…sampai dekat..pergghh…asal awek cantik tp bf buruk…..huhhh…dunia x adil…aku pernah stdy kat libry..(x tau la lbry mane…tp lbry ni libry yg x lngkp la sebab buku x bnyk..ciss,sempat kutuk). Ngah kusyuk2 bace, tetibe “aaaiiiisssyyyiimmm”…ade badigol bersin..terpelanting buku yg aku baca tu sebab terperanjat…haram tol…aku tengok ar kat org yg bersin tu….owwhh…kapel ghupenye…yg pompuan tu dah pukul2 bf die…sebab x senonoh…(kalu aku,sepak terus…) ye ar..dlm lbry bersin x cover, die ingat sini kat karoke box ke. Yg laki tu plak…aduhhh…..perangai buruk muke sedap pndng x pe…ni dah lah attitude hampeh,,,muke plak,,,,ya rabbi….x mampu nk digmbrkn dgn kata2…aku hnye boleh bg hint….mcm beauty and the beast.

Hahhh, bukan nk kutuk…tp see, dlm dunia mana ade yg adil…kenapa la mcm tu kan….nak tau x sebab ape…sebab itu lah indhnye dunia…walaupun ade bnde x adil.,tp kite still akan berusaha supaya kita dapat..dan itu gak buktinya, rezeki tu x terletak pada wajah sesorg, tetapi rezeki tu dah termaktub…cume kite kene rajin je supaya ianya jadi milik kita….kan….

cube bygkan...bile kite buat elok2 pastu jadi...buat elok2 jadi...sume bnde jadi....macam mana nak ade masalh kan..mslh tu lah yg mematangkan kita...bak kata lenka..."trouble is a friend". lagipon baru lah kita sedar yg manusia mampu merancng...tp yg tentukan tuhan yang maha esa.....kannn..hahhh..kalau kita berbalik kat gtuhan..yup...tuhan itu adil

k lah….dah kot untk kali ni…pas ni tulis lagi….

No comments:

iklan

org suka baca yang ni ke??