Pages

nanti aku follow balik!!!

Powered By Blogger

Thursday, October 25, 2012

Luar lain dalam lain

Happy go lucky??? of coz la tu aku...dan..ape yg aku perasan., org yg comel cam aku ni..memsng happy go lucky... ye ar., kalau x happy, masakan comel seperti ini. hahahhaha....dan aku gak nmpk, org happy go lucky yg bersiaz comel ini ade 2 kategori..satu..jelas happy nye...2, happynye hnye bersama rakan2..biasanya yg ke2 tu disebabkan faktor rendah keyakinan diri...yolah..kekdng dorg malu.. mesti terpikir.. "kang aku gelak2 kang..mesti ade budak ngutuk aku, dah ar trailer, bajet happy plak"

yaaaaaaa...tidak perlu pikir itu....tp bile x yah pikir,,jgn la plak smpai x tau malu plak kan. kite kene sesuaikan ikut keadaan. utk org yg kategori happy 2 ni..diorg hnya mnghadapi masalah keyakinan diri je..tp utk yg happy sepnjg masa ni...die akan menghadapi masalah yg amat besar apabila..die menghadapi masalah.

Aku pernah rasa tu, dulu,.. aku ade eksiden...ala..yg langgar honda civic ngn hilux tu...*erkk...ok,,parents aku x tau bnde ni..kantoi mcm tu je..x pe kot... lepas berlanggar..aku pikir cmne nak bayar..bygkan...aku yg happy2...bnyk ckp.. dtg dataran Kolej Cempaka, aku diam smbil memikir. baru masuk je org terus tnye..

"Ko ade masalh ke??"
"ko OK x kery??"
"ko dah kenapa, ttbe mcm diam je"

nmpk x..sebab tu aku ckp..aku x suka diam..jgn la mintak aku diam...kang kalau aku diam, maknanya ade bnde x kena la tu.
So, nk bg bnde tu x nmpk sgt..aku akan tetap buat happy...kan aku dah ckp..kite kene ada bnyk topeng. perit weih...serius.. mcm lately..aku ade problm. mood aku sgt swing dan monyok je..tp bile jumpa org je aku happy...bile org buat lawak aku gelak..pastu masuk bilik aku ngeluh... bile on twitter or FB je ade je nk borak..ade je nk kacau. (tp mcm aku x de mood utk itu sgt)..so that aku rasa seperti biasa..

Tapi, smpai mana je mampu tahan. kann...kepada mereka2 yg menghadapi bnde ni...satu je pesan aku.. KUAT DAN TERUSKAN SEPERTI ITU!!!!

Sebab, kalau kite adalah punca kepada kebahagian org lain..teruskan mnjadi itu. Ada yg akan ckp., knapa kita sibuk nk jaga hati org..nk buat org happy sedangkan kite merana...jawapan die...hmmmm...ok..kali ni aku x de jwpn yg kukuh...tp, aku suka tengok org happy..

mnjadi disblk dr happy go lucky akan membuatkan org lain awkward dgn aku... >.<

akan smpai satu saat...kite ttbe menangis time org lain happy nengok kite...masa tu akan ramai sedar bertapa kuatnye kite...erkkk..tp kuat ke??? hehhhh......

No comments:

iklan

org suka baca yang ni ke??