Pages

nanti aku follow balik!!!

Powered By Blogger

Saturday, February 20, 2010

ikhlas ar ngok!!!

Bengang gile bile kite wat something org salah tafsir….
Bile org dh salah tafsir ni..mule r rase menyesal dgn ape yg kite dah buat…bayangkn, kiter dah penat tolong ni…..buat itu… buat ini. Tetibak ader org ckp kite buat2 baik….terus rase mcm nk sepak jer sesape yg ader dekat. Rase macam tetibe jer mcm di perguna dan di perbodohkn…
Tolong ar,,, ingat kite ni tolong sebab ade makne ke…. Kalu aku tolong sebab nk duit or nak nama, dah lama aku capab sana sini…. Setakat duit….mak bapak aku pon boleh bg r..aku pon mampu cr duit sendiri… kalu setakat nk nama, x der maknenye aku nak tolong buang tenaga and masa wat bende x berfaedah untuk aku…kalu aku tolong dapat faedah kat aku ok la jugak…ni faedah dapat kat org lain…

So nak tau sebab aper aku tolong?????
Sebab aku ikhlas la booodddooohh. Maybe kelemahan aku yg senang bersimpati. Kekadang aku ni pon satu, x sedar dgn kemampuan diri nak tolong. Kekadang x sedar yang bile nak tolong duit sendiri yg keluar. Masa aku yg agak limited pon terpakse di gunakan…dah ar aku memalam sibuk dgn latihan…tapi gatal tgn nak tolong org…

Aku wat macam ni bukan sebab ape….aku ader bace satu cerita tu….ader seorang budak ni, die duk kat tepi pantai. Kat pesisiran pantai tu ader banyak gila tapak sulaiman yg terdampar…. Die ni plak rajin gile tolong campak balik tapak sulaiman tu dalam laut…walaupun ader bnyk tpk sulaimn…tapi die still cmpk yg mana mampu…bile org tanya kenapa wat bende tu sedangkan die tau yg x kan termampu untuk die cmpk semua tapak sulaiman tu…jawapan die mudah jer.. “walaupun x semua yg mampu di selamatkan, janji ader sedikit yg die mampu tolong…..yg penting die cube,,,dan yg menentukan sama ada hidup atau tidak adalah yg Esa….”

Sebab tu la aku tolong mana aku mampu…tapi terkilan gak kan bile kiter tolong tapi org pndg kite mcm kite ni memndai jer nk menyibok…aku pon x phm ar manusia ni…main tabuh jer….weeeiiii….aku tau ar aku agak ati kering,,,,,org ckp per aku x kisah…tp kekdng kering2 hati pon ader gak sekelumit perasaan….kering mcm mane pon still hati…yg membezakan reaksi yg kite tonjolkan….sama ada berdiam diri ataupun ikut emosi….

Aku akan ingat sampai mati! Lepas ni nk buat baik kene berpada….

1 comment:

Qila Jimmy said...

kerry~nak mail awk~kt nk invite ke blog kt :)

iklan

org suka baca yang ni ke??