Pages

nanti aku follow balik!!!

Powered By Blogger

Friday, February 19, 2010

Serangan Lebah!!!!!

ni la kejadian tak di duga yg berlaku kat kolej aku...
memule tu kitorng praktis ponggal(nak jugak bgtau yg masuk menari ponggal...)..
tetibe dak exco keselamatan dpt panggilan hanggit..ade budak kena sengat penyengat.....

3 org jpk pon pi la tengok...aku teruskan la practise(actually main.....)...
bosan wat ponggal ader budak ni bukak lagu no body....pastu die joget...aku follow...tp tgn dah terbelit nk wat bende alah tu...tetibe jer aku perasan yg org dlm bilik tu dah berkurang...aku pon amik langkh yg konon nyer bijak...iaitu balik bilik....
ye ar dah mcm tak der pape...baik aku balik kan....

tengah jalan(kire bahagia giler ar time jalan tu..) tetibe nampak pulak jpk 3 org td...hahhhh...kan dah terkantoi balik...sebab aku pakai beg...memng x dpt nk cover or tipu ar...bodo2 jer menyerah kat ctu....

smpai kt bebudak tu, aku nmpk kwn aku yg lari lg awal dr aku tengah sibok mengkaji lebah....nama die haikal(bukan nama sebenar.......kot..)
die yg juga budak zoology dgn poyonye memberitahu morphology penyengat tu pas tu dgn yakin die ckp yang nama penyengat tu penyengat borneo...

sume mcm percaye...tapi aku..well,budak bahas kan(poyo),bnyk gak r pertnyaan aku...ye r..suki2 je bg nama penyengat borneo. last sekali kantoi die pon bantai jer...vunguk…mentng jumpe penyengt kt kepulauan borneo, terus bg nama penyengat.

sebagai langkah berjage...kitorg pon reramai menjerit la.....suruh tutup tingkap, tutup lampu...yg x bley blah..bebudak ni ingat ade perogol bersiri tu...ader plak ingat hantu raya yg dtg...cempaka penoh dgn imiginasi...

x lame lepas tu bomba pon dtg....memule yg dtg 3 org...pastu lori bomba pon dtg...bawak lagi 6 org....yg x bleh blah...kitorg dh gitau dah..ade penyengat..bomba tu dtg melenggang pastu die mintak kat kitorg ridsect!!!!
terpakse la aku pi 7eleven nak beli...dah pukul 12.15 pagi kot time tu. siap bg cdgn beli yg ader gmbr lipas....sekali ku hempuk baru keluar lipas berpusing kat kepale...tah pape....aku dgn penoh semangat pi la beli ridsect...sampai 4 ridsect...dah mcm nak wat party liar jer beli ridsect bebnyk....

bile bg bomba tu ckp mane cukup....nasib baik mood aku baik time tu...kalu tak aku sembur bomba tu..."lepas ni,sy suruh org atasan wat kilang ridsect kat tengah cempaka..."
byngkn kalu aku ckp...mybe sememeh mulut aku kene tumbuk ngan abg2 bomba tu...

lame sikit die dtg lagi...kali nitanye pasal kain...tuuuiiihhh tol.nasib kat bilik JPK ader bnyk kain....bile bg kain die mintak minyak tanah....Wat the fish!!!!sume bende die x der....ingat aku ni kedai runcit 24 jam ker!!! (tapi memang mcm kedai runcit pon sebab sume barang yg die mintak aku jumpe....)

nasib baik diorg ader tangge sendiri...kalu tangga pon die mintak memng aku sanggup gi serang balai bomba terdekat...kire diorg berjaye bakar sarang lebah la...tahniah ar....

yg x boleh blah time diorg nk balik,,,,aku ngn member aku gi la tengok diorg..,diorg pon agaknye rase bangge ar...ye r..dh lepas jadi hero kan,....diorng dah masuk krta...pas tu diorg undur...cehhh..,undur pon dgn penoh gaya ar....sekali gedebommm.....diorg undur langgar khemah kt tempt parking..bawah khemah tu ader kereta....air yg bertakung kt atas khemah tu bersepai dan menmbahkan lagi kedasytn yg berlaku..aku terkedu....pa gard yg kebetulan lalu plak tergamam...

4 saat kemudian...aku gelak habis2an......vunguk hile...macam mane la dapat lesen....

tapi tahniah ar kepada bomba tersebut kerana berjaya tolong bakar sarang penyengat tu...walaupun barang semua mintak kat kitorg....

No comments:

iklan

org suka baca yang ni ke??