Pages

nanti aku follow balik!!!

Powered By Blogger

Wednesday, July 6, 2011

vloger vs bloger


ok..memule tu aku kene pastikan yang post kali ni x bnyk typoooo.....dammnnn...minggu ni bnyk gile typo smpai kene bahan...(padan muke..selalu membahan org yg typo)..

alasan aku sebab typo...hehehehehe...aku sebnrnye kalau typo tu adalah disebabkan aku tgh taip dgn laju, prepare untuk final report..mane tau nk buat report last minit, so dpt type laju...hahhaha...yg x tau typo tu ape...alaahh,,,,salah taip la...contoh....

OBAMA DI TEMUI MATI!


oohhh shit,silap tekan. sebenrnye nk tulis

OSAMA DI TEMUI MATI...


tapi sebab taip lelaju,,dan tersilap tekan...(padahal,ce ko tgok keyboard tu...S ngan B sgt berjauhan ok)

hahaha...seperti biasa.aku mengarut pada awal2 entry, hhuhhh,,nape la ek..mungkin trademark dah kot mengarut pada permulaan cite.adoii, kene kurangkan penyakit ni.

berbalik kepada entry tersebut. huuhhhh, aku dpt bnde ni lepas tetibe je aku meminati youtube dgn mengusha vdeo yg org mlysia hasilkan. well, kalau blog kan, org suke follow dan bace bnde2 yg ditulis, kalau menarik. org follow,kalau x...harap maaf, lu buat je la blog tu sbgai diari. (so wat,kisah plak kan..)kalau vlog plak, org akan nengok sume vdeo yg kita hasilkan.
yg penting tujuan berBLOG or berVLOG. adehh, aku lupe nak gtau kan...VLOG adalah untuk org yg post vdeo diri sndri. xkisah la die nk ckp ape pon kan. dan BLOG adalah org yg mengepost penulisan dia untuk dibaca oleh org ramai. x kisah ar bace untuk mklmt or just read. tp yg plng penting adalah niat kite berblog or bervlog. aku respect gile dgn blogger n vlogger yg post karya mereka dan bile org tonton or bace, org dpt ilmu dan ade yg dpt menimbulkan kesedaran. tp sedih bile ade yg buat vdeo sebab nak memalukan org lain..contoh mcm vlogger ni....nama di ******(aku x nk jadi cam die...bweekkk). buat vlog sebab nk kutuk vdeo org lain..dah tu vdeo die pon mcm boring thp nak mati. dah tu siap kutuk cikgu syida. ceehhh,,,aku bukanlah big fan of teacher syida but, vdeo cikgu syida 100x ganda lg best dr vdeo mamat tu. so, dpt bygkn bertapa worstnye mamat tu..ok,,cukup, aku berjaya jadi blogger yg kutuk org lain. OMG, x sebut nama org tu pon(nape sejak kebelakangan ni suke gune OMG ek...)

BLOGGER..
terus terang aku cakap yg org mlysia x suke mmbca. buktinye, vlog lagi feymes dr blog. errkkk,,,betul ke..aku rasa la..x sampai hati plak nak google cari statistik blog ngn vlog ni. bajet nak berbahas je sampai nak cari kayu ukur bagai. dan bukti napa aku ckp mcm tu, aku rase ade sorg je blogger yg aku rase penulisan die menarik, siapa? hahaha..HANIS ZALIKHA,,die punye blog adalah..hmm..inibelogsaya...erk,,betul ke? ala,,,korg click je nama hanis tu.aku dah boh link. tp die pon sbnrnye vlogger. cume x de la edit video die mcm sestgh vlogger buat.

die sgt cantik dan natural.

VLOGGER(kebnykkn vlogger adalah blogger)
ok,sekarang tibelah ke vlogger feymes yg aku respect dorg ni. first, mat lutfi. aku kenal(opsss,,,bajet...sepatutnye bukan word kenal kan) die time aku terbukak post die pasal hari ibu. hahaha...memule mcm, bpk ar mamat ni, biasa aku nengok vdeo yg mcm ni, mksd aku org yg rakam diri sndiri mesti ngarot gile nak mati. ghupenye die x..die sgt stylo..x tahan time die kutuk kpop jadian-mpop...hehehee

ape yg best, loghat utara yg dimaintainkan. click gmbr untk ke vdeo die.




2nd, anwar hadi, bukan anwar ibrahim ye..adehh...maaf,ku telah mencemar blog sndiri dgn politik. anwar hadi ni pon stylo gak ar. yg aku respect is the way he speak. pergghh,fluent x hingat broo...terbaik. dan die nye entry..ehh..die nye video pon smart dan bnyk nasiht.kira ade moral. dan kreatif,,antara terbaik adalah eeewwwwwww..hahaha

akuw sukeww gileww part eewww...klik gmbr k.




3rd and last(sorry, teacher sydia bukan top 3).. maria elena. hahaha, yg ni aku x sangke aku akan minat sebab memule tu mcm bapak gedik budak ni. tp lama sikit, cara die cakap mcm woww...hebat. gaya pon hebat. dan ape aku perasan, gaya die mcm kwn aku. masa kat mrsm terendak dulu. tp kwn aku x gedik.
yg best adalah 2nd hand drebar ngan ko karaoke. tp aku prefer yg karoke,click gmbr



nama kawan aku tu FIZA SABRI..gaya dia sama. tp fiza ni lagi hebat la lawak dia..maria ni kekadng tu mcm...erkk...apakah.tp fiza is much more better. bygkan, care die cakap ngan ngarot tu. still sama. time bg ceramah(kat bebdk fom5 ri tu) pon die smpt ngarot. yg bestnye time die ngarot die, suke berlakon. hahaha. x sangka aku ade kawan mcm ni. tp aku rase die ar manusia 1st yg aku jumpe mcm tu.errrrkkk, apa maksud tu.. maknanye, b4 jumpe fiza ni, aku x pernah jumpe org lain yg berperangai seperti die. kan..adakah die unik?? hmmm...ok la...die unik (unik juga sinonim untuk PELIK) haha

dan aku juga mengupload budak ni nye pict. dan yg pasti bukan yg lawa. aku akan cari seburuk yg boleh so that fb die x diganggu sebab aku link FB die kat nama die kat atas ni...x pon...[klik] sini untuk ke fb fiza..hehehe., harus ada gmbr,sebab aku tunggu gmbr aku yg die nak bagi. jnji nk bg tp,hmm, hampeh dowhh. dan aku sgt berharap x diserang oleh minah ni sebab. ayat die lagi power,. (ampun fiza).dan impian mu telah tercapai....
inilah ape yg fiza masak...erkk,,itu dulu.sekrng die dh pndai masak,katanya


ini time die rabun.


dan ni plak time aku yg rabun...OMG,nape aku comeyl semcm, ok. itu adalah kesan bile stress dimlm hari, masa minggu final exam, amik kunci keta, gi beli coklt dan mkn coklt tiap mlm

ps-fiza, cepat upload ur video kat utube. i will support u. jgn risau, kalau teruk pon tahap amir raja lawak je....

No comments:

iklan

org suka baca yang ni ke??