Pages

nanti aku follow balik!!!

Monday, January 30, 2012

Pukul Jeee!!!

ok..ni hupdate pasal anak buah aku..aku ada anak buah 4 org.....3 dr kak reni..1 dr kak ija..tp kak ija kat sabah,,,so,kurang masa nak main ngn ajim..

kat rumah ni ade ikhwan, ikram, ikhlas..tp due org ikut mama die..yg sorg ni tinggal..ikram..ini budak, bnyk aktif..bgn pepgi nangis sebab mama die dah takde..tinggal die sorg2...pepgi dh masuk bilik aku...sambil ckp...
"chikk....ngon....chik...menan"


ok..die ajak gi taman mainan..dh pukul 10pg kottt..panas dah..nak alih perhatian die aku ajak la gi post mama die pnye tudung...



hepi hntr tudung mama dia.


yeaahhh....lepas ni taman menan...ingt aku vodo. >.<



lepas tu die ingt lagi..ajak gi taman...aku pon pegi la giant.sebab kat situ ada tempat mainan bebdk..dlm bangunan. so,sejuk la kan.
dah masuk tu. yeahh..x de org.senang la aku nak jaga budak ni..bebdk kan..aktif jgn ckp..nk kurus bleh try jaga die ngan abg die...hehehehe...



tengah elok2 main, ada budak ni..umur dlm 4 5 thn mcm tu... dtg2 main kat situ..lagi aktif..lari sana..lari sini...die ada pakcik 2 org (kot). aku x kesah ar..die pon elok je main ngan ikram..tp satu masa tu..bile anak buah aku ni gi kat keta bunyi2 yg die suka naik..bdk ni berebut ngn anak buah aku..aku mcm..haihhh...budak ni..mak budak ni plak mcm x kesah sgt..biasalah..ibu2 muda ni syg anak melampau2..

aku angkt anak buah aku...letak kat gelongsor...budak ni dtg gak...aku biarkan...
tetbe bile anak buah aku nak naik tangga die halang..aku gi dekat..pastu dh berebut..sorg x bg naik..sorg lagi nak jugak naik..die tolak anak buah aku...nasib la aku memng dh ready..tah mcm mana anak buah aku berjaya menyelinap gi ke gelongsor,..

mak budak tu mcm ckp kat anak die.,.,"jgn la buat adik mcm tu"
aku senyum je...senyum bawa maksud "x pe..budak2 memng mcm tu"

x smpai seminit budak tu buat hal lagi...die duduk dpn anak buah aku..atas gelongsor..x gerak2..anak buah aku ni agak lasak..gi cekau baju budak ni dari belakang..(baju dan sedikit daging budak tu..hamikkk) sambil jerit...."pat ar...pat arrrr"

aku ckp ngan anak buah aku..cube sabar sikit (melentur buluh biar dr rebungnya..kene tunjuk contoh yg baik)...dan yess..die menurut perintah..diam je tunggu kt blkng tu..x bising..x ape..setia tunggu budak tu turun..,,mak budak tu nmpk kejadian tu..terus mak budak tu bgn...nak blah..ajak anak die..anak die degil..x nk gerak...

mak die blah..aku bwk ikram gi tmpt lain..kali ni kat btg2 kayu nak melintas ketmpt lain...ikram diri kat kayu kiri..dak ni diri kat kayu kanan....AAARRGGHHHH....aku dah rasa lain...nk je aku tampo dak ni...kalau bnde ni jadi kat Ajim...Kak Eija mesti dokong Ajim..blah...dlm hati sedih sebab kne buli...memule nak buat mcm tu..tp rasa mcm x best..

lepas tu die boleh hulur tgn die,,nak cubit anak buah aku..aku tepis..kali kedua..aku tepis lagi..kali ketiga...aku tepis sambil bisik kat anak buah aku 

"adik...pukul je la dik"




 dan dgn laju nye..anak buah aku yg pendiam, baik, bak rebung yg dilentur, berubah wajah mnejadi aktif..die terkam dak tu..die cubit sikit..pukul palak sikit, pas tu dtg kat aku smbil senyum cakap




"dah"


hahhahaha.....terdiam budak tu..mak budak tu dtg kitorg blah..aku pun senyum...senyum membawa maksud..
"x pe kak, bebudak memng mcm ni...silap besar anak akak tu"


ps-budak tu lagi besar dr anak buah aku...bravo ikram!!!!! (kak,org x ajar die ek >.< )

1 comment:

khaireni said...

ngajar ikram jd berani n jgn jd mangsa buli..huhu

iklan

org suka baca yang ni ke??