Pages

nanti aku follow balik!!!

Powered By Blogger

Friday, April 30, 2010

kisah ku-si rusa,smkbs

Aku, dulu, kini dan selamanya….

Hmmm…time exam ni la aku bosan x tau nk wat per…study…usah ckp….berbuih dh mulut….
Mata pon penat dah. Maybe sebab tu la kot nk mengarang jap..

Dulu, aku sekolah kat
Sekolah Kebangsaan Sungai Pelong..
X lama…dr darjah 1 sampai 2….x lama…tp kat sini la aku dah mula belajar memimpin…hahhh…..memula tu aku jadi penolong ketua darjah. Hahahaha, lawak je time tu…mane tak nye…. Cikgu x de, pegi kat depan.. wat satu palang…belah kiri tulis L…belah kanan tulis P…as usual….yg L smpai sume name ade kat ctu…x sngke dulu aku pendiam kan..sebab aku nye nama x tertulis pon..(dah,xkan aku nk tulis nama sendiri..hahhahaha)
Ade satu bende jadi time aku jadi penolong. Time tu lepas pjk…mcm biasa, seblm masuk kelas…kene beratur kat luar…tgn angkt,tgn jatuh…tgn angkt tgn jatuh…(smpai ketua aku bosan…die ajak main kejar2…)
Aku pon join la main kejar2…bebudak lain berdiri kat luar….tengah main2 tu aku mcm nmpk ckgu kat bwh tangga….aku pnggl ketua aku..tp die tgh seronok pnjt almari…aku x phm motif die pnjt almari….aku pon smbng keje balik….time ckgu aku smpai tu, die x turun lagi dr almari tu…baghal betol…kene piat telinga pastu aku jadi ketua darjah…(hahahaha….)
Hahaha…..dah ar aku pun kuat main….

Darjah 2 time bulan 9 aku kene pindah…ye ar, ayah kan dah pencen…pindah balik kg ar..rumah sendiri….time nak pindah tu sedih sgt…yg x tahan ade yg nangis…hahaha..aku maintain ok..x nangis..sedih jer…ptg tu main kejar2 puas2….ye la..lepas ni x boleh mmain same2 dah..(getik jer,mcm x boleh main kat tmpt baru…)

Aku pindah ke Sekolah Kebangsaan Si Rusa….sampai darjah 6…masuk2 je akuu kene campak ke kelas no 2…apakah….x patut tol…..aku punye peratus tinggi kot…lagi plak dulu aku sekolah bndar….sekolh ni luar bandar….ishhh, mane boleh…. Sebenrnye aku x nk kelas tu sebab time tu aku x nak pindah sekolah…..dh ar dinding kayu…(berlagak gile…tapi aku x de ar tunjuk..aku polite lg time tu…lgpon berlagak sebab x rela pindah) pas tu bebdk ni tgk aku mcm tgk artis…ari tu ari khamis…aku ingt lagi…sampai mati..esoknye ari jumaat…kat Selangor….ari jumaat pakai baju melayu….aku x tau plak time tu..kt n.9 x wajib pakai…dah aku sorg je pakai baju tu……dgn sampin biru…satu kelas pndg aku…ade sorang budak tu…emainuel..(aku ingat nama ko bitch!!!!)die yg start gelak kan aku…gelakk giler2….aku bengang tol time tu…ari kedua dah malu semcm….nasib time tu aku memng pemalu gile..(agak2 kalu sekrng aku kena mau dak tu langgar kerusi terbang..)

Aku dok luar kelas…nangis sesorg…waaaaaa…….bodo giler…aku xnk masuk kelas tu….wakakaakaa…(aku bile ingat rase nak gelak…) ade r sorng budak ni yg baik ngan aku..nam die ramdhan…tah ar eja camne…budak tu pon tah mane peginyer….
Nk jadi ceriite aku dapat no2…..darjah 3 masuk kelas 1st..pastu gado ngn ramdhn jap sebab dulu die yg dapat no 2…sgt bebdk time tu….x tau asal la boleh gadoh…time form3 aku diam jer….x aktif……..penakut….pakai songkok time tu senget..padahal dulu,aku aktif dlm kelas…aku dapat no 16 kat dlm tu…hamik ko…kene tibai ngan mak aku sebab dapat no lebih 10..padan muke..main lagi…rosak raket badminton aku..tapi nasib kene tibai…lepas tu aku pastikan aku dapat no bawah 10 ok…sgt takut…time drjh 5 aku jadi pustakawan…darjah 6 dapat peluang pakai baju biru…tapi aku tolak sebab aku dah jadi ketua pustakawan lelaki…kawan-kawan aku yg rapat kat sana ramai..antara yg rapat, Shaza,Paan,Norli, Kiena, Aliff, Rozela, Taufiq(beluncas),qoimah…nazirah x rapat sebab die pernah gado ngn aku…dah tu pendiam…
Time darjah 5 aku menonjol sikit…ye ar…selalu masuk pertndngn nasyid…(mentang2 aku pakai songkok kan….)…selalu wat persembahan….kire aku ni x takut pentas sgt la….siab boleh nyanyi kat depan…wat dikir yg x barat…dikir moden….kot…waaa,,bile ingat balik….dasyt gak aku ni..hahaha…angkat bakul sendiri…

Masuk la sekolah menengah…cabaran yg sgt hebat untuk aku sebab yg daftr sekolah tu x ramai dr kelas aku….Sekolah Menengah Kebangsaan Bukit Saujana…
Bayangkan, lelaki aku sorang….pompuan, shaza ngan nazirah kot….noli memule kelas same pastu kene separate,….paan masuk sekolah sains serting…poyo..(padahal jeles..)
kali ni aku x kan pastikan aku kene mcm darjh 2…pnglman pahit dan hitam!!! Bayangkan, sebab nak dapat kawan…aku belajar bwk moto sendiri korg tau tak…nasib baik x langgar umah sewa depan umah aku…mak aku x bg bawak…makcik aku galakkan…die borak ngan mak aku…mak aku x sedar aku dah sorong motor jejauh…tp sekali start je akuu dah boleh bawak motor….dah tu x pernah eksiden smpai la form3…(langgar fad…bodohnye fad…)
Hah,,aku x aktif kot sekolah menengah…form1…shaza ngan noli awal2 jadi pengawas……ceh…baru f1 dah pengawas..tah pape…bajet je budak ni….(ayat aku berbaur jeles….)time form 2 baru aku cube nak aktif..masuk la memcm…..masuk pertndingn sajak…kalah ngan fatin….wakakaka…masuk debat….x tau ape yg aku debat kan..sume sebab hafiz paksa masuk…dah ar aku jadi pendebat no1…tapi x tau cakap ape…vongok giler..aku x ready kot….hahaha..kalah ngan group fatin lagi….ceh tol budak ni…tapi best giler ar kelas aku….bitara1…..dari f1 sampai f3 kitorg stick together…memng havoc….kelas tu kelas pandai…(bajet je aku ni...)dan turut di cop sebagai kelas pndai meniru.,,,hhohohoho
Bayangkan, lepas abis exam je,pemadam sekor2 bercontng…aku x tiru guna pemadam..aku gune tingkap ngan lampu kat atas kepala…gune konsep reflection…sebab tu sains A ok…hahaha
Sampai ade waktu tu time kitorg exam…cikgu tu keluar….bayangkan, ckgu lintas meja kitorg je kitorg boleh tiru…ni kan pulak x de dlm kelas..tp ramai yg x sedap hati..aku dok tepi tingkp…tengok la kat luar…pergghhh…kat bangunan sebelah paling atas sekali aku nmpk ade ramai org tgh intai kelas sebelh…walaupon tingkap hitam, tapi boleh Nampak ar yg diorg ngah skodeng kitorg…vongok….tgk bangunan sebelah yg same level ade cikgu tu,,,ngah duduk kat kelas kat meja guru….aik,,x kan la ckgu2 ni nak dok kat kelas kosong…baik duk kat bilik guru kan..aku sound kawan aku..kepala x gerak…mulut je…ckp yg ckgu tgh usha…..kat tingkap side lagi satu tu pun ramai yg perasan ade ramai ckgu ngah intai…wow…sgt hebat kelas kitorg,..nk amik exam pon macam artis…tp kelas kitorg plng meletop……pmr ramai yg excellent…x meniru pon….hmmmm…,nmpk tak…meniru sebab saje2 je…exam besar x meniru…
Time form 3 aku jadi pengawas….join shaza…hahaha…..aktiviti kitorg…gunting suar budak yg tube…alaa,yg kecik kat bawah tu…dulu ckgu suruh bukak suar tu…tp lelama ckgu bg gunting kat kitorg….nak buat ape…..gunting je memane suar yg tube,,,,bahagia kan…seronok gile…hahaha….aku pond ah aktif dlm persatuan aku..video publisher…

Tapi time form 4 kelas biTarA1 kitorng berpecah…punyelah emo memsing….ye r.,.dah 3 thn kitorg bersama….kenapa perlu pisahkan kitorg…kenapa!!! (emo plak kan…)
Bygkan…kawan aku aimi musa ngan nabihah hanan…diorg buat satu rapat umum time form3 after dapat results…katanya…kite jangan pindah….kita naik kan nama SMKBS….bukit saujana ader org power mcm kiter…kiter kene bantu naikkan nama sekolah..(wahhh….berjiwa wakil rakyat diorg ni…) tapi bile tau kitorg x sama kelas…memsng bengang..dan nabihah dan aimi musa lah antara group pertama yg dpt tawarn SBP…due2 ketul tu dapat SBP Muar…
Hamik….tah mane die campak semngt nak naikkan nama saujana tah..tp slh skul gak ar,,,,asingkan lagi kitorg…padan muke….
Group pertama yg pindah…aimi musa,nabihah hanan,aqilah saadon ngan akmal(budak ranking 1st)
Memasing pindah SBP…
Pastu group aku…Aku,Fadli(fad x gune tu.,,,yg accident ngan aku tu…), irfan ngan aisyah…
Kitorg group yg merantau gi mrsm…
Pastu group dak2 yg pegi teknik…ramai gak ar…hafiz antarnye…teknik yg tengku jaafar..
Bile 2nd intake ubtuk sbp….rais,fahmi,khairuddin,zulkarnain..dan ramai lagi yg pindah…2nd intake mrsm..aklil ngan nabil….
Tinggal la shaza,noli,nazirah,haziq,aizat.lutfi,isma,mira,hajar and the geng…farah and the geng….tapi dak lelaki kelas bitara1 memng yg tinggal haziq ar time tu..setia doh mamat ni….lela pindah saser pas tu dtg saujana balik…sebab…entah…gadoh ngan senior…sume org tau die ni kuat marah…hehehe..x larat la nak tulis nama bebnyk….

Nak jadi citer ramai yg pindah….aku x nk pindah…..tapi mak aku suwoh….memng aku gi without soul….huhuhuu……memang aku syg la nk tngglkan ape yg ade kat saujana….huuhhhh….dah penat…ti aku taip lagi…..

4 comments:

kery said...

ya allah...bnyk giler slh eja...maaf ye tuan puan...dh publish baru bace...mls nak tukar

kery said...

ya allah...bnyk giler slh eja...maaf ye tuan puan...dh publish baru bace...mls nak tukar

Anonymous said...

cmnilah kery...
x ingat kawan..
nme ak x sebut pon..
sdey sgt2 neh..
ak kawan ko gak mase kat SKSR..
sobsobsob

kery said...

erkk...sorry...sorry...terlalu ramai....ti aku sebut ek

iklan

org suka baca yang ni ke??