Pages

nanti aku follow balik!!!

Powered By Blogger

Thursday, April 15, 2010

SePMA-Seminar Pendidikan Melayu Antarabangsa.




SePMA-Seminar Pendidikan Melayu Antarabangsa.


29, 30 dan 31 hb march….Aku mewakili UNIMAS untuk ke SePMA. Tak tau cmne bleh wakil. Tetibe ari rabu Pusat Kemajuan Pelajar call, tanye memcm. Memule macam keberatan tp bile die cakap kat UniMAP, terus bersetuju. Sume bende UNIMAS sponser, so, wat pe tolak the offer kan.28hb,Ahad, pukul 7.00 pg aku dah usung beg berat aku tunggu jip UNIMAS dtg. Flight kol 9pg, yg bestnye smpai lcct kol 11..transit gi penang kol 4.
Awal2 aku dah call parents suruh dtg. Smpai kat semenanjun
g, terus rase bahagia. Owhh,lupe gitau. Yang wakil UNIMAS 3 org.aku, jpk bunga raya(asri) ngan MPP(shahrul) diorg dedua org serawak. Aku je semennjng..
yg amik gambar tu asri...mark that face...sebab die sgt kentut.....lalala

sementara tunggu tu mak aku pon dtg.. bersama anak buah aku 2 org. ngan kakak and abg ipar aku….











Best gile time tu..rupenye ada hikmah x balik cuti mid sem ri tu..dpt tiket free kot. Ari tu makan kfc puas2..ye r, kalu kat u kene jimat, ni org dh byr kene la pulun habiskan. Mak aku siap bg bekal ayam masak lemak cili api lagi….memng meletop kot..
Bile kol 4 jer, kitorg pon terbng la..45 minit jer..seat kitorng seat vip. Pastu dapat free meal. Air asia kott… x sngke unimas sgt menjage kebajikan perut kami. Smpai airport penang, di smbut oleh abg dr unimap. Bayangkan, bas 40 org tu hanya di naiki oleh 13 org jer..memang aku wat mcm bas sendiri. Tersadai masing2 kat dlm bas. Tnggu lagi 2 jam setengah.. b4 naik bas tnye ar abg tu. Jap gi die gi mane..die jawab hotel..kitorg pon senyum la..ye ar, tdo hotel kot.. tapi bile dlm bas mulut nip on rajin nak bertnye kat abg td, hotel kat mane..sekali die ckp, hotel untuk delegasi dr aceh je..student unimas dok kat hoStel. Benci tol aku,,. Bodo2 je kene tipu..asri dah gelak2 kecewa.. hmmmm,hostel pon hostel la..janji adde tempt tdo. Smpai je unimap..hahh, hamik ko., hostel thp x de bintng..haram tol.ngan x de wireless, ngan almari 1 share 2 org. memng thp ape r.. baru ar sedar bertapa mewah nye unimas. bayangkan,kawasan kubur kot......


Dah kemas bareang kdua2 makhluk tu dh lapar sambil memndg bekal aku…hehehe..memng nk share pon. Nasi smpai 2 bekas..gile ar kalu mkn sorg..time makan tu nmpk dak asri amik nasi bleh thn tp masak lemak sikit gile..dah mcm setepek je kuah die. Aku ni punyelah bnjir nasi dgn kuah masak lemak. Die mkn ayam goring(turut ada dlm bekal mk aku…) ngan ikan bilis n kuah yg sgt sedikit.. sharul plak kuah agak bnyk tp x bnjr..tp mata die yg bnjr.. katenye pedaS… org serawak mmng x mkn pedas,sebab tu asri mkn sikit je kuah.. lepas makan aku merendek kat sekita kolej tu. Well kawan dari kecik ade kat ctu kan. So mintak ar die bawak jejln..naik moto, time die dtg tu die ngan kawan die. Rasenye otak kwn die dh same rosak ngan otak dak Paan. Ade die suruh naik gak moto tu, kire naik bertiga. Punye lah aku tolak, aku ckp mcm terencat la, x muat ar, malu lah..diorg siap ckp, boleh jer, kitorg biasa buat…kentut berirama tol… nasib aku berjaya pujuk. Kalu tak dh macam ape je atas moto ade 3 org naik.
Esok nye br la start seminar yg akan menyebabkan kitorg menguap dan menggeliat kesejukan. Tp pelik tol sebab ari tu asri asyik masuk toilet. Lama gile. Kuar masuk toilet sampai zip suar rosak…(erkkk, tercerite…) die ckp die slh mkn ar, mknan x sesuai ar, keracunan la.padahal kitorg mkn bnde yg same cume kuantiti yg die amik dah thp dinosaur kebulur dah. Agak nye makan banyk kot, hamik nak. Dah terberak2 kat tndas dewan tu.


rumah kedua asri.....hahaha


Lama sikit baru la kitorg perasan yg die sakit perut sebab makan masak lemak…wakakakakakaaa……smpai merah2 muke.. tp pelik, malam tu time dinner terus perut die sihat..tu nama die perut jenis getik, bile tau nak mkn sedap terus sihat. Over giler.. memng mkn sedap pon mlm tu, tp mlm tu dak asri bukan mcm kebulur tapi macam tenuk jumpe sarang semut yang pelbagai perisa… rambang mata die tengok asam laksa, spgeti, nasi kandar, abc special, char kue teow ngan kuih muih yg teramat la bnyk nye… tapi die mampu hbskn… sgt taksub dgn kehebatan die.


Masa ni la kitorng mule kenal ngan dak upsi. Mpp ngan penolong die. Yang mpp ni gile sikit, yg penolong die waras. Memng padan. Ape kah nama die, aku lupe la plak,., wan kot, ket syam, ke syah,, tah ar,..sowi wei. Aku lupe nama ko.(bukan kene potong png pon kalu lupe nama..) ni hah gmbr mangkok tu.




Yg pakai x pakai spec yg tak betul sikit. Yg pakai spec betul. ade die panggil salah sorng dr pembentng dr delegasi indon tu mak lampir.. memng ar muke makcik tu ade iras2 tp x perlu ar jujur sgt. Hari2 seterusnya kitorg menghadap la pembentangan mengenai pendidikan melayu di nusantara. Amat lah mengantuknye, aku nengok dak x betol tu (UPSi tu..) dah terbongkakng…dgn mpp dr u lain pon dah terhanggok-hanggok..aku pon wat keputusan nekad untk join the club. Tp bukan all the time ar. Bile pembentang yg best aku dgr.
Hari last mule la amik alamat fb ngan alamat email pelbagai. Mlm seblm kitorg dah melantak kat unimap. Makan cucuk2 yg biasa jual kat mtrk dulu. Memng puas ati.





Ade budak thai ni mintak alamat email sharul, pas tu kitorg pon boh sekali la email kiitorg..(cam x malu jer capab fb memasng..) tapi bile nak bergmbr diorg pnggl aku…kui…kui..kui…. dedue makhluk allah tu punyelah jeles ngan aku. Ye r, diorg ajak aku je x ajak diorg.. yg plng jeles adalah asri sebab die ade pasang niat nk cari awek kat unimap. Tp x dpt…hahahaha
Tp yg penting best ar seminar tu. Aku dapat bnyk gak mklmt tntng tahap pendidikan melayu dan juga apa yg kementrian dah beri kpd bngsa lain bg mnjaga keharmonian Negara. Sgt la membuktikan yg aku ade dgr gak ar ape yg dismpaikan…huhuhuhuhu…




p/s-asri kalu ko bace blog aku sowi ar. Aku terbls dendam sebab ko gosipkan aku dgn dak thai tu..mentng2 ko ade gmbr tu. Cit tol…hahaaha….

4 comments:

Cikgu Akim said...

cantik gamba ko..hahhahahah

kery said...

cantik....ko ni...
smart la...hahaha

mimi said...

bleh tahan blog ko...
sian kwn ko tu,kne kutuk habis..hahaha

kery said...

hahhahaaaa...kutuk ar,,sebab die kutuk aku gak...hehehhe

iklan

org suka baca yang ni ke??